Wednesday, April 16, 2014

Oh..Aku sudah terjebak..Atkins Diet..

Bismillahirrahmanirrahim..

Rindu menaip..banyak cerita yang nak dicoretkan dalam 'diari' ni tapi tiap kali nak menaip terus hilang semua cerita ceriti yang ada. Sebab saya bukan blogger tegar.
Hari ni cuma nak cerita tentang Diet Atkins..saya dah pernah cuba sebelum ni dalam 5 hari and hilang lebih kurang 2kg. Wow sangat..tapi sebab terpaksa attend kursus 3 hari then hilang semua diet.
Now continue balik tapi hari ni ke laut sekali lagi. macam biasa kes lapar and terpaksa ikut driver makan di kedai yang tak ada makanan yang sesuai untuk Atkin Diet.
Apa itu Atkin Diet?
Ada yang panggil diet biawak..Ada yang panggil diet telur..and macam2 nama lagi. Yang penting diet ni memang need protein and just need 20g of Carbo..So kena adjust menu setiap hari supaya cukup dan halal diet Atkin..
Memang pening kepala la nak pikir menu. Tapi ada rujukan Kelab Diet Atkin dan otai-otai yang dah berjaya dengan jayanya mendapat berat ideal mereka.
Perlu jugak workout tapi tak perlu heavy sangat. Nanti bila dah lost bnyak kg leh la lebihkan sikit bahagian senaman ni..
Susah jugak tapi lagi susah kalau saya bertambah gemuk..Sekarang pun bagai dipam2 badan ni..
So..Good Luck untuk Atkiners diluar dan diri sendiri gak..
Ok.. nanti sambung lagi..
Daaaa...

No comments:

Post a Comment